Naslov (srp)

Modeliranje opterećenja ulične mreže za različite vremenske prilike : doktorska disertacija

Autor

Ivanović, Ivan D., 1982-

Doprinosi

Jović, Jadranka J., 1951-
Jović, Jadranka J., 1951-
Filipović, Dejan, 1968-
Đorić, Vladimir D., 1978-

Opis (eng)

It is generally know that adverse weather conditions cause changes in functional efficiency of the urban transportation system, which results in larger travel times and higher congestion levels in street networks. Considering urbanization and traffic increase, it became particularly important to pay attention to any potentially negative impacts on the transportation system performance. It has largely contributed to a more intensive research of adverse weather impact on the urban transportation system. The focus of this dissertation is quantification of adverse weather impact on the transport supply elements, and implementation of obtained results in the procedure of the street network assignment modeling. This is particularly important because most of the existing models and methods used in transportation planning does not include the factor of adverse weather impact, i.e. models and methods are optimized for ideal weather conditions. The specificity of the analyzed impact, in terms of spatial and temporal dynamics, has caused the need to develop particular methodological approaches for quantifying the adverse weather impact on the street network capacity and vehicle speed. Level of sensitivity and precision of identified changes caused by adverse weather impact by developed methodologies, was improved. As a research result the sensitivity coefficients of transport supply elements on the analyzed impact, are generated. Categories of adverse weather conditions within which were analyzed changes in the transport supply elements are defined according to climate characteristics of research area. Implementation of adverse weather impact in the street network assignment modeling is beside the research of transport supply sensitivity, also implied the modification of travel time function according to the analyzed impact. The travel time function represents one of the most important input parameters in street network assignment modeling. Although, the methodology of travel time function modification was based on a specific function type, it is characterized by a general applicability. Implementation methodology of adverse weather impact in the street assignment modeling were tested and verified in the case of the Transport model of Belgrade...

Opis (srp)

Poznato je da nepovoljne vremenske prilike utiču na promene u efikasnosti funkcionisanja urbanih transportnih sistema. Kao rezultat uticaja najčešće dolazi do povećanja vremena putovanja i nivoa zagušenja ulične mreže. Usled visokog nivoa urbanizacije i porasta saobraćaja postalo je posebno značajno pažnju posvetiti svim potencijalno negativnim uticajima na performanse saobraćajnog sistema. To je u velikoj meri doprinelo intenzivnijem istraživanju uticaja nepovoljnih vremenskih prilika na saobraćajni sistem. Fokus doktorske disertacije je stavljen na kvantifikaciju uticaja nepovoljnih vremenskih prilika na elemente ponude transportnog sistema, i implementaciju dobijenih rezultata u proceduru modeliranja opterećenja ulične mreže. Ovo je posebno značajno jer većina postojećih modela i metoda koji se koriste u procedurama planiranja saobraćaja ne uključuju faktor uticaja nepovoljnih vremenskih prilika, odnosno optimizirani su za idealne vremenske prilike. Specifičnost analiziranog uticaja, u smislu prostorne i vremenske dinamičnosti je uslovila potrebu da kroz disertaciju budu razvijeni posebni metodološki pristupi kvantifikacije uticaja nepovoljnih vremenskih prilika na kapacitet ulične mreže i brzinu kretanja vozila. Razvijenim metodologijama istraživanja je povećan nivo osetljivosti i preciznosti identifikovanih promena kao posledica uticaja nepovoljnih vremenskih prilika. Kao rezultat istraživanja generisani su koeficijenti osetljivosti elemenata transportne ponude na analizirani uticaj. Kategorije nepovoljnih vremenskih prilika u okviru kojih su analizirane promene u elementima ponude transportnog sistema definisane su u odnosu na klimatske katarakteritike područja istraživanja. Implementacija uticaja nepovoljnih vremenskih prilika u modeliranje opterećenja ulične mreže je, pored istraživanja osetljivosti elemenata ponude transportnog sistema, podrazumevala i modifikaciju funkcije vremena putovanja u odnosu na analizirani uticaj. Funkcija vremena putovanja predstavlja jedan od najvažnijih ulaznih parametara procedure modeliranja. Iako je kroz disertaciju metodologija modifikacije funkcije vremena putovanja razvijena na konkretnom tipu funkcije, karakteriše je opšta primenljivost. Testiranje i verifikacija metodologije implementacije uticaja nepovoljnih vremenskih prilika u proceduru modeliranja opterećenja ulične mreže su realizovani na primeru Transportnog modela Beograda...

Opis (srp)

Saobraćajno inženjerstvo-Planiranje saobraćaja i saobraćajne infrastrukture / Traffic engineering-Transport and Infrastructure Planning Datum odbrane: 7. 2. 2017.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Organizacija saobraćaja. Signalizacija. Udesi

Adverse Weather Conditions, Modeling Of Street Network Assignment, Street Network Capacity, Travel Time Function

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Organizacija saobraćaja. Signalizacija. Udesi

Nepovoljne vremenske prilike, Modeliranje opterećenja ulične mreže, Kapacitet ulične mreže, Funkcija vremena putovanja