Naslov (srp)

Unapređenje modela poslovnog odlučivanja sistemom asocijativnih pravila

Autor

Istrat, Višnja P., 1985-

Doprinosi

Suknović, Milija. 1966-
Delibašić, Boris. 1978-
Mandić, Danimir. 1964-

Opis (eng)

Main goal of research of the Doctoral Dissertation is defining the framework for integral research project of improvement of model of decisionmaking and data mining for numerous analysis: mining of association rules and prediction, as well as the use of results in order to gain effective management decisions. The goal of the research is analysis and application of system of association rules in order to improve the model of business decision-making of top-level managers of business system, in order to get the most effective decisions. Modern scientific methods from the field of business intelligence have been used during the research. The main hypothesis: “It is possible to improve the model of business decicion-making by system of association rules” has been confirmed during the research. The importance of business intelligence for creation of model that can increase the effectiveness of managers’ decision making is highlighted. The application of association rules with the purposes of research has an immense potential in the business. The model of business decision-making by association rules has been developed and presented. It is proven that this field of business intelligence is very popular and has big potential. Concluding remarks, as well as the recommendations for future research have been given in order to provide significant scientific and professional contribution with goal of improving business decision- making.

Opis (srp)

Osnovni cilj istraživanja Doktorske disertacije je definisanje okvira za sprovođenje celovitog istraživačkog poduhvata unapređenja modela poslovnog odlučivanja i otkrivanja zakonitosti u podacima za potrebe brojnih analiza: pre svega otkrivanja asocijativnih pravila i predviđanja, kao i upotrebe rezultata radi donošenja ispravnih upravljačkih poslovnih odluka. Dakle, cilj je analiza i primena sistema asocijativnih pravila radi unapređenja modela poslovnog odlučivanja menadžera najvišeg nivoa poslovnog sistema, radi donošenja efektivnih i efikasnih odluka. U istraživanju su korišćene savremene naučne metode iz oblasti poslovne inteligencije. Glavna hipoteza: “Moguće je unaprediti model poslovnog odlučivanja sistemom asocijativnih pravila“ je potvrđena u istraživanju. Ukazano je na značaj poslovne inteligencije za stvaranje modela koji može povećati efektivnost procesa menadžerskog odlučivanja. Primena asocijativnih pravila u svrhe istraživanja ima izuzetan potencijal u oblasti poslovanja. Razvijen je i prikazan model poslovnog odlučivanja pomoću sistema asocijativnih pravila. Dokazano je da je ova oblast poslovne inteligencije veoma aktuelna i sa velikim potencijalom. Izvedeni zu zaključci i date su smernice za buduća istraživanja kao izazov da se pruže značajan naučni i stručni doprinos sa ciljem unapređenja poslovnog odlučivanja.

Opis (srp)

Društvene nauke / Poslovno odlučivanje Social sciences / business decision-making Datum odbrane: 17.10.2017.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Menadžerske aktivnosti

Odlučivanje, poslovna inteligencija, asocijativna pravila, znanje

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Menadžerske aktivnosti