Engleski kao jezik struke u srednjim stručnim školama u kontekstu jezičkih obrazovnih politika u Srbiji u periodu od 1990. do 2012. godine : doktorska disertacija
Đukić, Dušica.
Tomović, Nenad, 1975-
Trend ekonomske saradnje i širenja tržišta rada ukazao je na činjenicu da nije dovoljno samo predavati strani jezik kao jezik struke, već da nastava ovog jezika treba da bude usklađena sa potrebama onih koji ovaj jezik uče. Zbog procesa globalizacije tržište rada je postalo višenacionalno i višejezično, te učenicima, budućim radnicima nastavni plan i program jezika struke treba da omogući lakše uključivanje na tržište rada. Imajući ovo u vidu, predmet ovog istraživanja bio je status engleskog kao jezika struke u Srbiji u srednjim stručnim školama u periodu od 1990. do 2012. godine. Ciljevi istraživanja su uključivali: analizu nastavnih planova i programa, utvrđivanje potreba za znanjem engleskog kao jezika struke intervjuisanjem savetnika koordinatora Nacionalne službe za zapošljavanje (NSZ) i anketiranjem poslodavaca, utvrđivanje mišljenja učenika o potrebama za znanjem engleskog kao jezika struke (podaci dobijeni anketiranjem) i pilotiranje soft modela nastavnog metoda integrisanja jezika i sadržaja (content and language integrated learning – CLIL) koji bi pomogao učenicima da usvoje engleski kao jezik struke...
Primenjena lingvistika - Metodika nastave engleskog jezika / Applied linguistics - English language methodology Datum odbrane: 13.06.2017.
The trend of labor market growth and global economic cooperation showed that teaching English for special purposes (ESP) in classrooms is not enough. It is important to establish a correlation between the ESP curriculum and needs of students and professionals. The globalization process has made the labor market multinational and multilingual, the language curricula need to be updated in order to enable the students, future professionals, to enter labor market easily. Having this in mind, the aim of this research was to determine the status of ESP at vocational high schools in Serbia from 1990. to 2012. This study aimed: to establish the status of ESP in vocational high school curriculum, to determine the need for ESP knowledge by interviewing the counselor of the National employment agency and employers from Stara Pazova municipality, as well as to determine the views of the students from vocational high school “Vuk Karadzic”, Stara Pazova, on need for ESP in labor market, and to test the application of soft model of content and language integrated learning (CLIL) teaching method as a method that would help students to learn ESP...
srpski
2016
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete
jezička politika i planiranje, obrazovna jezička politika i planiranje,engleski kao jezik struke, nastavni plan i program, integrisana nastava jezika i sadržaja
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete
language policy and planning, educational language policy and planning, English for specific purposes, content language and integrated learning