Методички приступ усвајању морфолошких облика речи : докторска дисертација
Kelemen, Ljiljana J., 1985-
Radović Tešić, Milica, 1946-
У првом делу рада се најпре полази од теоријских основа за усвајање језика и даје се преглед релевантних стручних, теоријских и методичких проучавања усвајања језика, језичких појмова и правила. Полазна теоријска основа за разматрање теме јесу научне и стручне студије које се баве лингвистиком, психолингвистиком, развојном психологијом, социолингвистиком еминентних страних и домаћих аутора. Сагледавају се унутрашњи и спољашњи фактори значајни за развој говора деце, утицај породичне средине на развој говора деце и утицај социокултурног окружења на граматички развој деце предшколског узраста и даје се преглед теорија о усвајању језика. Посебно се разматра усвајање појмова и правила у контексту теорија учења и наставе, затим се сагледавају мисаони процеси при усвајању појмова у настави морфологије, као и интуитивно усвајање појмова и правила из морфологије на млађем узрасту. У другом делу рада даје се преглед релевантне лингвистичке и методичке литературе предвиђене за усвајање морфолошког система код деце у предшколском периоду и граматичких категорија у млађим разредима основне школе. Након прегледа обраде појединих морфолошких појмова, односно граматичких категорија у граматикама намењеним средњошколском узрасту, сагледана је и њихова интерпретација у граматикама за основну школу. Тако су на овај начин истакнута најмање два нивоа учења граматичких категорија које ученици треба да савладају након првог четворогодишњег циклуса. Дат је и преглед појединих специфичних проблема при усвајању морфолошког система код деце у предшколском периоду и, посебно, у настави морфологије који је запажен и истакнут у досадашњим лингвистичким и методичким студијама...
Дидактичко-методичке науке - Методика наставе српског језика и књижевности / Didactic and methodological sciences - Methodology of teaching Serbian language and literature Datum odbrane: 28.9.2016.
srpski
2016
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete
граматичка категорија речи, методички приступ, настава граматике, настава морфологије, парадигматски књижевни текстови, парадигматске језичке игре, развој говора, садржај уџбеничка, усвајање језика, усвајање морфолошких појмова
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete
grammatical word category, methodological approach, grammar class, morphology class, paradigmatic literary texts, paradigmatic language games, speech development, textbook content, language acquisition, morphological concept acquisition