Naslov (srp)

Strateški i ekonomski aspekti razvoja plemenite organizacije sa ciljem dostizanja liderske pozicije u okruženju

Autor

Milić, Tanja. 1976-

Doprinosi

Milićević, Vesna, 1952-
Ilić, Bojan, 1968-
Milosavljević, Gordana, 1951-
Jeremić, Veljko
Petković, Mirjana, 1948-

Opis (eng)

The subject of the doctoral (Ph.D.) dissertation, “Strategic and Economic Aspects of Noble Organization Development with the Aim of Achieving Leading Position in Environment” by Tanja Milić and the main goal of the research is to analyze possibilities, i.e., the development of a new concept that will contribute to improving the business of organization and the achievement of long-term sustainable prestigious leading positions. The author believes that this goal can be achieved by developing the concept of noble organization as the innovative model of reaching, nurturing and preserving the leading position, which unites all currently known concepts associated with the new primary purpose of companies, and based on new noble values in relation of the company to its customers and stakeholders in general, as well as of the company itself. Requirements of the modern business environment necessitate the “creaming” of new values and principles that will launch organization, i.e., company to the very top. The increasingly rapid pace of scientific, technological, and social development, and related to them faster globalization and market integration, sophistication of consumers, and the growing abundance of goods, services and resources needed for their implementation, as well as the dramatic changes that have occurred in the first decades of the 21st century in business and living environment caused by human activity, influence the fact that companies need to turn to other ways of winning customers and other stakeholders in order to reach leading position. It is increasingly being recognized that an organization, in order to achieve successful results, must direct its actions towards its stakeholders, and that within these relationships, according to the author of this dissertation, strategies based on noble values must be implemented.

Opis (srp)

Predmet doktorske disertacije „Strateški i ekonomski aspekti razvoja plemenite organizacije sa ciljem dostizanja liderske pozicije u okruženju“ autora mr Tanje Milić i osnovni cilj istraživanja je analiza mogućnosti, odnosno, razvoj novog koncepta koji će doprineti poboljšanju poslovanja organizacija i ostvarivanju prestižnih dugo održivih liderskih pozicija. Autor smatra da se ovaj cilj može ostvariti razvojem koncepta plemenite organizacije kao inovativnog modela ostvarivanja, negovanja i očuvanja vodećih pozicija, koji u sebi objedinjuje sve do sada poznate koncepte udružene u novoj osnovnoj svrsi poslovanja kompanija i baziranih na novim plemenitim vrednostima u odnosu kompanije prema potrošačima i stejkholderima u celini, kao i kompanije same. Zahtevi savremenog poslovnog okruženja nameću potrebu za „isplivavanjem“ novih vrednosti i principa poslovanja, koji će organizaciju, odnosno, kompaniju lansirati u sam vrh. Sve brži naučno-tehnološki i društveni razvoj i sa njima povezana sve brža globalizacija i povezivanje tržišta, sofisticiranost potrošača, kao i sve veće izobilje proizvoda, usluga i potrebnih resursa za njihovu realizaciju, kao i dramatične promene, koje su se desile u prvim decenijama 21. veka u poslovnom i životnom okruženju uzrokovane ljudskom aktivnošću, utiču na to da kompanije moraju da se okrenu nekim drugim načinima osvajanja potrošača i drugih stejkholdera, kako bi dostigle lidersku poziciju. Sve se više uviđa da organizacije, u cilju ostvarivanja uspešnih rezultata, svoje aktivnosti moraju da usmere ka svojim stejkholderima i da u tim odnosima, prema mišljenju autora ove disertacije, moraju da budu strategije utemeljene na plemenitim vrednostima.

Opis (srp)

Društvene nauke / Poslovna ekonomija i makroekonomija Social sciences / Business economics and macroeconomics Datum odbrane: 29.02.2016.

Jezik

srpski

Datum

2015

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

strategija, plemenita organizacija, ekonomske performanse, liderska pozicija

strategy, noble organization, economic performance, leading position