Naslov (srp)

Предузетнички наративи - антрополошка анализа економског понашања предузетника у Србији : докторска дисертација

Autor

Matić, Miloš, 1970-

Doprinosi

Kovačević, Ivan, 1952-
Naumović, Slobodan, 1962-
Antonijević, Dragana, 1957-
Krel, Aleksandar, 1968-
Brujić, Marija. 1984-

Opis (srp)

Предузетништво се у овом истраживању третира као културно конструисан систем економских и симболичких понашања и организовања који као исход имају употребу економског и симболичкох капитала и његовог културно-рационалног искоришћавања. Предузетништво се смешта у домен економскоантрополошког истраживања и појмови економисања и капитала се не узимају строго у монетарном и комерцијалном смислу неолибералне тржишне економије и искључиво као економски рационална калкулација капиталом. Предузетништво се иницијално сагледава као културни конструкт активности које стоје у функцији обезбеђивања средстава и ресурса за егзистенцију пошто обезбеђивање егзистенцијалних услова најчешће представља примарну мотивацију за упуштање у неки предузетнички подухват. Али таква мотивација је ипак иницијална и предузетнички подухват по правилу има свој развој преко егзистенцијалног нивоа и увек има свој културни продужетак који предузетништво претвара у комплекс културних порука с релативно независном егзистенцијом, а антрополошко декодирање тих порука даје разноврсна друштвена значења. Теза која може да се постави је то да циљ предузетничког понашања није остваривање или увећавање (само) економског капитала него да се помоћу тог капитала изврши сопствени трансфер (предузетника) из једног културног миљеа у други и да се помоћу тог капитала перпетуира репродукција симболичких вредности осим економских. С друге стране, прелиминарно сагледавање предузетништва показује и настојање да се симболички и/или социјални капитал искористе у економске сврхе. Све то указује на две равни интеракције – интеракција предузетништва и културе и интеракција унутар самог предузетништва, односно интеракција рационалне економске калкуације и симболичког аспекта предузетништва и културних норми понашања. Обе равни интеракције су радије одређене кутурним моделима него чисто економском рачуницом. Такво посматрање предузетнике поставља у положај релевантних културних агенса.

Opis (srp)

Етнологија и антропологија - Економска антропологија / Еthnology and anthropology - Еconomic anthropology Datum odbrane: 9.7.2015.

Opis (eng)

In this study, entrepreneurship is discussed as a culturally constructed system of such economic and symbolic behaviours and modes of organization that result in the use of economic and symbolic capital and their cultural and rational exploitation. Entrepreneurship is placed within the domain of economic anthropological research, whereas concepts of economizing and capital are not taken in a strictly monetary and commercial sense of neoliberal market economy or solely as an economically rational calculation of capital. Entrepreneurship is initially analyzed as a cultural construct of activities whose function is to secure means and resources for survival, as securing existential conditions is usually the primary motivation for engaging in an entrepreneurial venture. However, such motivation is still merely an initial impulse and an entrepreneurial venture typically undergoes a development beyond the existential level, and it always has a cultural appendage which transforms entrepreneurship into a complex of cultural messages with a fairly independent existence, whereas the anthropological decoding of these messages results in diverse social meanings. A thesis that can be put forward is that the goal of entrepreneurial behaviour is not to gain or increase (only) economic capital but to use that capital to transfer oneself (an entrepreneur) from one cultural milieu to another and to perpetuate the reproduction of symbolic values, apart from economic ones. On the other hand, a preliminary analysis of entrepreneurship also reveals the endeavour to utilize symbolic and/or social capital for economic purposes. All this points to two levels of interaction: the interaction between entrepreneurship and culture and the interaction within entrepreneurship, i.e. the interaction between rational economic calculation and the symbolic aspect of entrepreneurship and cultural norms of behaviour. Both levels of interaction are determined by specific cultural models rather than purely economic calculation. Such an approach puts entrepreneurs in the position of relevant cultural agents.

Jezik

srpski

Datum

2015

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Socijalna i kulturna antropologija

entrepreneurship, economics, culture, economic capital, symbolic capital, transformation, rational calculation, cultural agent

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Socijalna i kulturna antropologija

предузетништво, економија, култура, економски капитал, симболички капитал, трансформација, рационална калкулација, културни агенс