Naslov (srp)

Унапређење инструмената комуникације у односима са инвеститорима у Србији

Autor

Nedeljković, Natalija

Doprinosi

Kostić-Stanković, Milica, 1971-
Žarkić-Joksimović, Nevenka, 1953-
Petrović, Dejan, 1966-
Jeremić, Veljko.
Оgnjanov, Galjina. 1974-

Opis (srp)

Процеси који обележавају савремено пословно окружење – раздвајање власништва од управљања компанијом, глобализација, развој модерних технологија, као и пооштравање законске и рачуноводствене регулативе и инсистирање на политикама одрживог развоја, између осталог, резултују и у све већем значају унапређења процеса комуникације са индивидуалним и институционалним инвеститорима за компаније које додатна средства за пословање прибављају путем издавања хартија од вредности. Боља позиција на тржишту капитала компанијама обезбеђује и повољније услове задуживања, снижавање цене капитала, већу преговарачку моћ и повећање препознатљивости производа и услуга. Унапређење комуникације са инвеститорима посебно се позитивно одражава на компаније које су мање по величини или су мање препознатљиве на глобалном тржишту, као што је случај са српским акционарским друштвима. Инвеститори данас више немају времена да анализирају велики број појединачних финансијских извештаја компанија, већ је неопходно да се и управа предузећа ангажује на привлачењу префериране групе инвеститора и будућих власника. Унапређење квалитета односа са инвеститорима постиже се путем коришћења разноврсних инструмената комуникације са инвеститорима, њиховим информационим обогаћивањем и прилагођавањем комбинације коришћених инструмената одговарајућој циљној групи инвестиционе јавности. У савременим односима са инвеститорима акценат у извештавању се пребацује са искључиве дистрибуције финансијских извештаја на двосмерну комуникацију и објављивање додатних нефинансијских показатеља, чиме се омогућава узајамно разумевање компаније и улагача, кроз анализу мотива, потреба и ставова друге стране. У том смислу, послови извештавања инвестиционе јавности све више се приближавају проблематици комуникације са јавношћу у теоријском смислу, док, у практичном смислу, ове активности заузимају све значајније место у стратегији компаније.

Opis (srp)

Tehničke nauke / Menadžment Technical sciences / Management Datum odbrane: 12.01.2016.

Opis (eng)

The processes that mark the modern business environment – the separation of ownership from management, globalization, modern technologies, increasingly tightening legal and accounting regulations as well as insistence on a corporate sustainability, result among other things in the growing importance of improvement of the communication process with individual and institutional investors for companies that raise additional funds for their business operations through issuance of securities. A more favourable position of a company in the capital market brings more favourable conditions for raising loans, lower cost of capital, greater negotiation power, and improvement of recognition of products and services. Improvement of investor communication brings a particularly positive impact on companies that are smaller in size or less recognizable in the global market, as is the case with Serbian joint-stock companies. Nowadays, investors do not have time to analyse a large number of individual financial statements, rather the company management needs to get involved in attracting the preferred group of investors and future owners. Improving the quality of investor relations can be achieved through the use of various communication instruments, information enriching, and customization of the blend of instruments to suit the appropriate target group in the investment public. Today, the focus of investor relations switches from the distribution of financial statements only to the twoway communication and reporting about additional non-financial indicators, which contributes to common understanding between companies and the investment community by analysis of motives, needs and attitudes of the opposite side. In this sense, investor reporting activities are increasingly reaching the realm of public relations in terms of theory, while, in practice, these activities occupy an increasingly important place in the corporate strategy. The main research objective of this doctoral dissertation is to identify the most important available instruments of investor communication, their quality and content, since such communication is one of strategic advantages of a company, and is also part of very current and complex area of corporate communications in general.

Jezik

srpski

Datum

2015

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Odnosi sa javnošću. Reklama

Маркетинг менаџмент, односи с јавношћу и мултимедијалне комуникације

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Odnosi sa javnošću. Reklama

Marketing management, public relations and multimedia communications