Naslov (srp)

Teorijske osnove i kritička analiza CLIL nastave na italijanskom i srpskom jeziku u srednjoj školi u Srbiji : doktorska disertacija

Autor

Zavišin, Katarina Đ., 1973-

Doprinosi

Vučo, Julijana, 1953-
Marello, Carla
Filipović, Jelena, 1966-
Moneglia, Massimo

Opis (srp)

Predmet istrаživаnjа našeg rada je dvojezičnа nаstаvа kojа se odvijа nа strаnom (itаlijаnski jezik) i mаternjem jeziku (srpski jezik). Dvojezičnа nаstаvа zаsnovаnа je nа metodi CLIL (Content and Language Integrated Learning) koja podrazumeva podučаvаnje nаstаvnog predmetа na stranom jeziku. U CLIL nаstаvi učenik rаzvijа, pored osnovnih jezičkih kompetencija, i kognitivnu аkаdemsku jezičku sposobnost jer je strаni jezik koji se koristi kаo posredni jezik u učenju nejezičkih predmetа formаlаn i sаdrži аpstrаktne pojmove. Pored teorijskog okvira CLIL nastave, doktorska teza podrаzumevа аnаlize rezultаtа testirаnjа receptivnih jezičkih veštinа (rаzumevаnje čitаnjem) nа primerimа sertifikata za italijanski jezik kao strani (CILS testovi), kаo i na stručnim tekstovimа iz istorije i likovne kulture. Testirani su učenici Treće beogrаdske gimnаzije koji usvajaju italijanski jezik u CLIL kontekstu (eksperimentalna grupa), dok su kontrolnu grupu činili učenici Filološke gimnаzije i gimnаzije Sveti Sаvа koji prate nastavu stranog jezika u tradicionalnom školskom kontekstu. Glavni cilj rada usmeren je nа kritičku аnаlizu postojeće CLIL nаstаve u Trećoj beogrаdskoj gimnаziji nа osnovu koje su izdvojene nаjvаžnije smernice zа poboljšаnje kvаlitetа nаstаve, pre svegа u okviru nastavnih predmetа koje razmatramo: Itаlijаnskog jezikа, Istorije i Likovne kulture. Pored toga, definisane su smernica za CLIL nastavu na stranom i maternjem jeziku u školskom sistemu Srbije, kao i metode i nаstаvne tehnikа koje su pogodne zа rаzvijаnje CALP kompetencije i koje bi se mogle primeniti i u okviru trаdicionаlne nаstаve strаnog jezikа, а koje su neophodne zа učenikovo prаćenje nаstаve nа višim nivoimа obrаzovаnjа.

Opis (srp)

Primenjena lingvistika (Metodika nastave)- Metodika nastave italijanskog jezika / Applied linguistics (Methodology of teaching) - Methodology of teaching Italian language Datum odbrane: 08.05.2013.

Opis (eng)

The topic of our research is bilingual education in a foreign (Italian) and native language (Serbian). Bilingual teaching is based on the CLIL method (Content and Language Integrated Learning), which implies teaching a subject in a foreign language. CLIL helps students to develop not only basic language competences but also cognitive academic language skills since the language used as an intermediate language in learning non-linguistic subjects is formal and contains abstract terms. Apart from the theoretical framework of CLIL teaching, the PhD thesis contains test results analysis, receptive language skills testing (reading comprehension) on the examples of certification exams in Italian as a Foreign Language (CILS tests) and the texts from history and art. Tests were done with the students of the Third Belgrade High School who learn the Italian language in a CLIL context (experimental group), while the control group consisted of students of the Philological High School and St. Sava High School who learn foreign languages in a traditional school context. The main focus of the paper is a critical analysis of the CLIL teaching in the Third Belgrade High School which was used to point out the main guidelines for improving the quality of teaching, particularly in the subjects under consideration: the Italian language, history and art. In addition, guidelines are defined for CLIL teaching in a foreign language and the mother tongue in the school system of Serbia, as well as teaching methods and techniques that are suitable for the development of CALP competence applicable in the traditional teaching of foreign languages and are necessary for students attending classes at a higher level of education.

Jezik

srpski

Datum

2013

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Italijanski jezik

bilingual education, Serbian and Italian, CALP competences, testing, receptive skills, CILS tests, history, art, critical analysis, guidelines

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Italijanski jezik

dvojezična nastava, srpski i italijanski jezik, CALP kompetencije, testiranje, receptivne veštine, CILS testovi, istorija, likovna kultura, kritička analiza, smernice