Naslov (srp)

Систем за интерактивну проверу сличности концептуалних и логичких модела релационих база података : докторска дисертација

Autor

Cvetanović, Miloš, 1978-

Doprinosi

Bojović, Miroslav, 1957-
Blagojević, Vladimir, 1949-
Đorđević, Jovan, 1946-
Starčević, Dušan, 1949-

Opis (srp)

Развој концептуалног и логичког модела представља основне кораке у дизајну релационе базе података. Поступак дизајна, иако методолошки добро дефинисан, веома често у пракси полази од двосмислене и непотпуне спецификације захтева. Резултат тога је да не постоји једно најбоље решење, већ често неколико различитих модела задовољава исте захтеве. Из тог разлога, образовање студената, будућих инжењера, у области база података у великој мери зависи од практичног рада на коме би стекли потребно знање и вештине. Постојање система који би био подршка практичном раду, у виду лабораторијских вежби, било би од велике користи студентима и предавачима. Основни проблем у развоју једног таквог система јесте у веома захтевним поступцима провере исправности концептуалних и логичких модела. Ова дисертација представља резултате истраживања и развоја новог система, названог ADVICE, који служи као подршка на курсевима из база података и помаже студентима да савладају разлике између теорије и праксе. У раду су такође описани нови поступци провере сличности концептуалних и логичких модела, развијени за потребе ADVICE система. Употреба система је представљена кроз скуп лабораторијских вежби развијених тако да помогну студентима да савладају концептуално и логичко моделовање, SQL, формалне упитне језике и нормализацију. Користећи ADVICE, студенти могу да приступају базама података,

Opis (srp)

Електротехника и рачунарство - Рачунарска техника и информатика / Electrical and Computer Engineering - Computer Engineering and Information Theory Датум одбране: 04.06.2012

Opis (eng)

Development of conceptual and logical models represents basic design activities for a relational database. Design process in practice, although methodologically thoroughly defined, very often starts from an ambiguous and incomplete specification of requirements. For such specification, there is no one best solution, but often several different models meet the same requirements. That is the reason why, the education of students, future engineers in the field of databases, depends largely on a practical work on which they acquire the necessary knowledge and skills. The existence of a system that would be a support for practical work, in the form of laboratory exercises, would be of great benefit to both students and lecturers. The core problem in developing the system is that it depends on very demanding procedures needed for similarity comparison of both conceptual and logical models. The dissertation presents the results of a research that led to the development of a new system, named ADVICE, which can be used as a support on database courses to help students to bridge the gap between database management theory and practice. The dissertation also defines the new procedures, specifically developed for the ADVICE system, that are used for similarity comparison of both conceptual and logical database models. The usage of the system is presented through a set of laboratory exercises developed to teach students conceptual and logical modeling, SQL, formal query languages, and normalization.

Jezik

srpski

Datum

2012

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Podaci. Sistemi za upravljanje bazama podataka

Database Design, Data Models, Database Query Languages, Formal ConceptualAnalysis, Computer Science Education, Educational Technology

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Podaci. Sistemi za upravljanje bazama podataka

Дизајн база података, модели података, упитни језици база података, формалнаанализа концепата, образовање у рачунарским наукама, образована технологија