Naslov (srp)

Методологија пројектовања симулатора архитектуре и организације рачунара : докторска дисертација

Autor

Radivojević, Zaharije, 1978-

Doprinosi

Đorđević, Jovan, 1946-
Jovanović, Zoran, 1974-
Starčević, Dušan, 1949-
Nikolić, Boško, 1972-

Opis (srp)

У овом раду се разматра методолошки приступ дизајну симулатора из области архитектуре и организације рачунара који треба да омогући развој симулатора дигиталних система произвољног нивоа сложености способних за рад у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Да би се омогућио формирање методологије на почетку рада је приказан преглед наставе у области архитектуре и организације рачунара на основним студијама, као и преглед области пројектовања симулатора где је посебан акценат био стављен на области конкурентног и дистрибуираног програмирања које студенти треба да познају као би могли да развију симулаторе који омогућавају рад у таквом окружењу. На основу спроведене евалуације симулатора који се користе у настави из области архитектуре и организације рачунара а који имају расположив изворни код предложено је решење које се заснива на коришћењу слојевите архитектуре код које је сваки слој одговоран за други вид обраде и комуникације. Предложено решење се састоји из коришћења пет слојева: логичког, извршног, презентационог, симулационог, и слоја физике. Детаљи везани за процедуре и објашњења техника које се користе за реализацију ових слојева су приказани у раду. За сваки слој предложеног решења је дат аналитички модел процене времена извршавања симулације у зависности од улазних параметара приликом рада у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Централни део рада описује симулатор дискретних догађаја опште намене развијен према описаној методологији као симулатор архитектуре и организације рачунара који је способан за рад у конкурентном и дистрибуираном окружењу. Опис симулатора и његових делова је дат са становишта детаља имплементације где су представљени пакети реализовани на основу предложене методологије, као и са становишта коришћења где су описане карактеристичне ситуације у којима се симулатор може користити. На основу имплементације симулатора и пратећих библиотека развијене су лабораторијске вежбе и пројекти из предмета конкурентно и дистрибуирано програмирање, које су представљене у наставку рада као и евалуација постигнутих резултата у настави. Поред ове евалуације на крају рада је представљена и евалуација симулатора са становишта експерименталних резултата и са становишта аналитичког модела као би се утврдило у којим случајевима и у ком обиму се могу користити симулатори развијени сходно описаној методологији...

Opis (srp)

Електротехника и рачунарство - Рачунарска техника и информатика / Electrical and Computer Engineering - Computer Engineering and Information Theory Датум одбране: 04.06.2012.

Jezik

srpski

Datum

2012

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Udžbenici

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Arhitektura računara

Пројектовање симулатора; Архитектура и организација рачунара; Конкурентно програмирање; Дистрибуирано програмирање; Симулатори дискретних догађаја опште намене; Аналитички модел

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Udžbenici

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Arhitektura računara

Simulator design; Computer architecture and organization; Concurrent programming; Distributed programming; General purpose discrete event simulator; Analytical model.