Naslov (srp)

Повезаност школске климе и проблема у понашању код ученика млађих разреда основне школе : докторска дисертација

Autor

Đurišić, Maša, 1985-, 38181223

Doprinosi

Žunić-Pavlović, Vesna, 1967-, 12754535
Popović-Ćitić, Branislava, 1976-, 12914279
Stojković, Irena, 1971-, 12832103
Banđur, Veljko, 1950-, 12310631

Opis (eng)

The results of previous research consistently confirm that the school climate significantly influences student achievement and behavior. The aim of this research was to determine the relationship between the fundamental dimensions and determinants of the school climate, on the one hand, and adaptive characteristics and student behavioral problems, on the other hand. The research sample included a subsample of 541 students from Belgrade primary schools, aged 6–11, of both sexes, and a subsample of 24 primary school teachers, all-female. Data on students and the school were obtained by surveying teachers. The Teacher Report Form (TRF/6- 18) was used to assess the adaptive characteristics and behavioral problems of students, while the School Climate Profile was used to assess the school climate, its dimensions and determinants. Correlation and canonical analysis examined the relationship between the main research variables that describe the school climate and behavioral problems. The results of the research show that the adaptive characteristics of students are positively related to all dimensions and determinants of the school climate. Internalizing problems, aggressive behavior and thinking problems are positively related to the dimensions of the school climate continuous academic and social development, school renewal and care. Anxiety-depression, rulebreaking behavior and social problems are negatively related to the programs determinants of opportunities for active learning and flexible curriculum and extracurricular activities. No specific patterns in the relationship between school climate and different student problems were found. However, the differences in patterns of the relationship between school climate with adaptive characteristics and student behavior problems were found. The obtained results confirm that the school climate presents a significant factor in adaptive characteristics and behavioral problems in students

Opis (srp)

Резултати досадашњих истраживања конзистентно потврђују да школска клима значајно утиче на постигнућа и понашање ученика. Циљ овог истраживања је утврђивање повезаности између основних димензија и детерминанти школске климе, с једне и адаптивних карактеристика и проблема у понашању ученика, с друге стране. Узорак истраживања обухватио је подузорак од 541 ученика београдских основних школа, узраста 6–11 година, оба пола и подузорак од 24 наставника разредне наставе, женског пола. Подаци о ученицима и школи добијени су анкетирањем наставника. За процену адаптивних карактеристика и проблема у понашању ученика коришћена је TRF скала (Teacher's Report Form/6-18), док је за процену школске климе, њених димензија и детерминанти коришћен Профил школске климе (School Climate Profile). Корелационим и каноничким анализама испитивала се веза између главних варијабли истраживања које описују школску климу и проблеме у понашању. Резултати истраживања показују да су адаптивне карактеристике ученика позитивно повезане са свим димензијама и детерминантама школске климе. Интернализовани проблеми, агресивно понашање и проблеми мишљења су позитивно повезани са димензијама школске климе континуирани академски и социјални развој, одржавање школе и брига. Анксиозност-депресивност, кршење правила понашања и социјални проблеми су негативно повезани са програмским детерминантама могућности за активно учење и флексибилне и разноврсне активности. Нису откривени специфични обрасци повезаности школске климе са различитим проблемима ученика, али су откривене разлике у обрасцима везе школске климе са адаптивним карактеристикама и проблемима у понашању ученика. Добијени резултати потврђују да је школска клима значајан фактор адаптивних карактеристика и проблема у понашању ученика

Opis (srp)

Специјална едукација и рехабилитација - Теоријски и методски приступи у превенцији и третману поремећаја понашања / Special Education and Rehabilitation - Theoretical and Methodical Approaches to the Prevention and Treatment ofBehavioral Disorders Datum odbrane: 10.01.2020.

Jezik

srpski

Datum

2020

Licenca

© All rights reserved

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

adaptive characteristics, externalizing problems, internalizing problems, school climate dimensions, school climate determinants, lower school age, primary school

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

адаптивне карактеристике, екстернализовани проблеми, интернализовани проблеми, димензије школске климе, детерминанте школске климе, млађи школски узраст, основна школа