Naslov (srp)

Metaforička konceptualizacija domena visokog obrazovanja u engleskom i srpskom jeziku : doktorska disertacija

Autor

Kostić, Milena, 1987- 32549735

Doprinosi

Rasulić, Katarina, 1969- 12790119
Klikovac, Duška, 1960- 12547431
Mišković-Luković, Mirjana, 1964- 12954215

Opis (srp)

Predmet ovog istraživanja su metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom i srpskom jeziku. Istraživanje je podeljeno na tri dela, od kojih je svaki imao svoj cilj. Prvi cilj je bio identifikovanje, klasifikovanje i poređenje pojmovnih metafora pomoću kojih se konceptualizuje domen VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom jeziku (britanska varijanta) i u srpskom jeziku. Drugi cilj je bio osvetljavanje kulturno-ideoloških aspekata metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom odn. srpskom jeziku s obzirom na aktuelne obrazovne ideologije, a u teorijsko-metodološkom smislu, određivanje parametara za identifikaciju obrazovnih ideologija putem izvornih domena koji se koriste za konceptualizaciju ciljnog domena VISOKOG OBRAZOVANJA na osnovu postojeće klasifikacije obrazovnih ideologija koju je dao Skrimšo 1983, a koja obuhvata instrumentalističku, progresivističku, rekonstrukcionističku i humanističku obrazovnu ideologiju...

Opis (srp)

Lingvistika - Kognitivna lingvistika, analiza diskursa, translatologija / Linguistics - Cognitive linguistics, discourse analysis, translation Datum odbrane: 19.11.2019.

Opis (eng)

This thesis explores metaphorical conceptualizations of the HIGHER EDUCATION domain in British English and Serbian. The research is divided into three parts each of which has its own aims. The first aim was to identify, classify and compare conceptual metaphors used for conceptualization of the HIGHER EDUCATION domain in British English and Serbian. The second aim was to illuminate cultural and ideological aspects of metaphorical conceptualizations of the HIGHER EDUCATION domain in English and Serbian regarding current educational ideologies. The theoretical and methodological aim of this part was to determine parametres for identification of educational ideologies via source domains used for metaphorical conceptualization of the HIGHER EDUCATION domain based on the classification of educational ideologies proposed by Scrimshaw (1983) which includes instrumentalism, progressivism, reconstructionism and humanism...

Jezik

srpski

Datum

2019

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Srpski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Komparativna lingvistika

pojmovna metafora, obrazovna ideologija, prevođenje pojmovnih metafora, konceptualizacija, domen VISOKOG OBRAZOVANJA, engleski, srpski

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Srpski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Komparativna lingvistika

conceptual metaphor, educational ideology, conceptual metaphor translation, conceptualization, HIGHER EDUCATION domain, English, Serbian