Naslov (srp)

Liderski stil nastavnika i efektivnost nastave : doktorska disertacija

Autor

Jovanović, Dragana R., 1982-

Doprinosi

Antonijević, Radovan
Alibabić, Šefika, 1951-
Vujisić Živković, Nataša, 1968-
Tadić, Aleksandar, 1981-

Opis (srp)

Na ključni udeo liderstva nastavnika u učenju učenika, efektivnosti nastavnog pocesa, inovativnim i produktivnim pristupima nastavnom radu, klimi i kulturi na nivou škole, unapređenju škole, izradi politike obrazovanja i planiranju reformi obrazovanja ukazala su istraživanja i praksa drugih zemalja. Reklo bi se da je efektivnost nastave samo jedna od oblasti u kojoj liderstvo nastavnika može pomoći u rešavanju najosetljivijih i relevantnih problema u obrazovanju, a naposletku (i najvažnije) inicira učenike da uče. Poslednjih godina često su u okvir analize uzimani lideri na formalnim pozicijama te su direktori škola u takvim poduhvatima dobili na značaju dok su u potpunosti bibavi skrajnuti oni koji na direktan način doprinose efektivnosti nastave. Upravo usled nedostatka inicijative ali i istraživanja da se u okvir analize uzmu karakteristike ponašanja nastavnika koje direktno doprinose efektivnosti nastave, ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljem ispitivanja povezanosti između liderskog stila nastavnika i efektivnosti nastave operacionalizovane kroz pokazatelje povoljne klime za učenje i pokazatelje angažovanosti učenika u nastavi i učenju...

Opis (srp)

Pedagogija - Opšta pedagogija / Pedagogy - General pedagogy Datum odbrane: 2.4.2018.

Opis (eng)

Researches and practices in other countries have indicated the key role of teachers’ leadership in students’ learning, effectiveness of teaching process, innovative and productive approaches to teaching, school climate and school culture, school improvement, creating education policy and planning of educational reforms. It can be said that teaching effectiveness is just one area in which teachers’ leadership could help in solving the most sensitive and relevant educational problems, and ultimately, and most importantly initiates students to learn. In recent years, leaders in formal positions have often been the focus of analysis so school principals have become the main figure and most important in such efforts, while those who directly contribute to teaching effectiveness was marginalized. Just because of the lack of initiative and researches that take into account characteristics of teachers' behavior that directly influence teaching effectiveness, this research was conducted with the aim of examining correlations between teachers' leadership style and teaching effectiveness operationalized by the indicators of favorable climate for learning and indicators of student engagement in teaching and learning...

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje

teachers' leadership style, transformational leadership, transactional leadership, teaching effectiveness, favorable climate for learning, students’ engagement

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje

liderski stil nastavnika, transformaciono liderstvo, transakciono liderstvo, efektivnost nastave, povoljna klima za učenje, angažovanost učenika