Naslov (srp)

Саморегулација код особа са интелектуалном ометеношћу : докторска дисертација

Autor

Dučić, Bojan Z., 1979-

Doprinosi

Gligorović, Milica, 1966-
Kaljača, Svetlana, 1966-
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Golubović, Špela, 1966-

Opis (srp)

Саморегулација се одређује као способност супресије деловања дистрактора и усмеравања сопствених когнитивних, емоционалних и бихевиоралних капацитета ка остваривању унапред дефинисаног циља. Током шездесетих годинa прошлог века јавља се повећано интересовање за концепт саморегулације, јер је утврђено да су стратегије које се примењују при организовању сопствених потенцијала значајно повезане са постигнућем у различитим животним областима, између осталог, и са успехом у остваривању социјалних односа. У овом раду формулисана су три циља: (1) утврдити ниво усвојености социјалних вештина, пажње, егзекутивних функција и саморегулације код особа типичног развоја (ТР) и особа са интелектуалном ометеношћу (ИО), (2) утврдити повезаност капацитета пажње и базичних компонената егзекутивних функција са нивоом усвојености вештина саморегулације код особа ТР и особа са ИО, (3) утврдити повезаност пажње, базичних компонената егзекутивних функција и саморегулације са нивоом развијености социјалних адаптивних вештина...

Opis (srp)

Специјална едукација и рехабилитација - Олигофренологија / Special Education and Rehabilitation - Oligofrenology Datum odbrane: 30.3.2017.

Opis (eng)

Self-regulation is defined as an ability to suppress distracters and to direct personal cognitive, emotional, and behavioral capacities towards achieving a previously set goal. The interest in the concept of self-regulation increased in the 1960s, when it was determined that the strategies applied in organizing personal potentials were significantly related with achievements in different life areas, including the success in developing social relationships. The following three objectives were formulated in this research: (1) to determine the acquisition level of social skills, attention, executive functions, and self-regulation in typically developing persons (TD) and persons with intellectual disability (ID), (2) to determine the relation of attention capacities and basic components of executive functions with the acquisition level of self-regulation skills in TD persons and persons with ID, (3) and to determine the relation of attention, basic components of executive functions, and self-regulation with the acquisition level of social adaptive skills...

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

self-regulation, intellectual disability, social skills, working memory, self-control

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

саморегулација, интелектуална ометеност, социјалне вештине, радна меморија, самоконтрола