Naslov (srp)

Теорије спортског тренинга: могућности оцењивања и упоређивања : докторска дисертација

Autor

Petrović, Adam Z., 1988-

Doprinosi

Koprivica, Vladimir, 1952-
Bokan, Božo, 1950-
Kukolj, Miloš, 1950-
Bojić, Ivana, 1976-

Opis (srp)

Научне расправе све више указује на потребу принципијелног теоријског одређења о спортском тренингу. На основу њих произашло је више проблема овог истраживања, од којих је основни: Која теорија спортског тренинга је најприхватљивија? Из овог проблема произашли су мањи проблеми: а) Каква је природа и које је порекло знања у теоријама спортског тренинга, б) Којој теорији истине припадају теорије спортског тренинга, в) Којој парадигми припадају теорије спортског тренинга, г) Који су методолошки проблеми приликом закључивања о теоријама спортског тренинга? Која теорија је прихватљивија када се узму у обзир Поперови, Лакатошеви и Новаковићеви критеријуми за оцењивање и упоређивање научних теорија? Разматрањем десет различитих поставки водећих аутора у теорији спортског тренинга жели се доћи до циља овог истраживања: утврдити која од предложених теорија спортског тренинга има веће научно и практично оправдање. У складу са предметом овог истраживања, који упућује на расправу између присталица различитих теоријских система спортског тренинга, погодно је расправу о теорији спортског тренинга уметнути у опште критеријуме за оцењивање и упоређивање научних теорија у нади да ће такав дијалог донети ново знање. Метод. Стратегија истраживања укључује константно поређење теорија спортског тренинга на основу критеријума за претходно теоријско процењивање прихватљивости научних хипотеза (теорија). Теорије спортског тренинга оцењиване су и упоређиване на основу: 1) епистемолошких критеријума, 2) теорија истине, 3) критеријума парадигми, 4) примене метода истраживања, 5) Поперових критеријума, 6) Лакатошевих критеријума и 7) Новаковићевог прегледа критеријума за оцењивање и упоређивање научних теорија...

Opis (srp)

Физичко васпитање и спорт- Науке физичког васпитања, спорта и рекреације / Physical education and Sport- Sciences of physical education, sport and recreation Datum odbrane: 19.01.2018.

Opis (eng)

Scientific discussions have increasingly pointed out the need for principle theoretic determination on sports training. This brought about some problems of this research, with the basic one being: Which sports training theory is the most acceptable? This problem brought about some minor ones: a) What is the nature and origin of sports training theories knowledge, b)Which is the truth theory that sports training theories belong to? c) Which paradigm do sports training theories belong to? d)What are the methodological problems of deductions related to sports training theories? Which theory is more acceptable considering Popper’s, Lakatos’s and Novakovic’s criteria for evaluating and comparing scientific theories? Consideration of ten different postulates by leading authors in the sports training theory leads to the aim of this research: to determine which of the suggested sports training theories has larger scientific and practical justification. In accordance with the subject of this research, which points to a discussion between the supporters of different theoretical systems of sports training, it is suitable to embed discussion on sports training theory into general criteria for evaluating and comparing scientific theories, in hope that such dialogue will breed new knowledge. Method. Research strategy includes constant comparison of sports training theories based on criteria for previous theoretical estimation of acceptability of scientific hypothesis (theories). Sports training theories were graded and compared based on: 1) epistemological criteria, 2) truth theories, 3) paradigm criterion, 4) using research method, 5) Popper’s criteria, 6) Lakatos’s criteria and 7) Novakovic’s overview of criteria for evaluating and comparing scientific theories. In order to make evaluating and comparison as objective as possible, methodological triangulation in data analysis was used. Data were analyzed in qualitative-quantitative manner. This primarily refers to the criterion of using research method and thematic analysis...

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Teorija sporta

теорија спортског тренинга, дијалог, спортска форма, периодизација, закономерности (специфични принципи) спортског тренинга, блок периодизација, традиционална периодизација

796.015.1 (043.3)

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Teorija sporta

Theory of sports training, dialogue, sports form, periodization, laws (the specific principles) of sports training, traditional periodization, block periodization