Naslov (srp)

Методички приступ историјској бајци у разредној настави : докторска дисертација

Autor

Ivković, Magdalena M., 1985-

Doprinosi

Jovanović, Aleksandar, 1949-
Mrkalj, Zona, 1961-
Cvetanović, Zorica, 1972-
Opačić, Zorana, 1970-
Janićijević, Valerija, 1974-

Opis (eng)

Doctoral dissertation Methodological approach to historical fairy tale in younger grades of primary school perceives historical fairy tale as a subgenre of literary fairy tale and discusses the importance and possibilities of studying historical fairy tales in the first four grades of primary school. In the paper historical fairy tales are, thus, perceived from several aspects. In the first part of the paper historical fairy tale is perceived as a specific genre within literary fairy tale. Like first, the term “historical fairy tale” and the scope of the works are defined. In addition, the chosen works have been classified into different types of historical fiction with magical elements and analyzed in details from the standpoint of narratology and archetypal criticism. Finally, the basic creative principles of the genre are being highlighted...

Opis (srp)

У докторској дисертацији Методички приступ историјској бајци у разредној настави сагледава се историјска бајка као подврста ауторске бајке, те разматра значај и могућности наставног проучавања историјских бајки у разредној настави. У раду се, дакле, историјске бајке сагледавају са више аспеката. У првом делу рада историјска бајка се сагледава као посебна врста у оквиру ауторске бајке. Најпре се одређује појам историјске бајке и корпус дела. Одабрана дела се затим разврставају у типове историјске прозе са елементима чудесног и детаљно анализирају са становишта наратологије и архетипске критике. На крају се издвајају основна стваралачка начела овог модела ауторске бајке...

Opis (srp)

Дидактичко-методичке науке - Методика наставе српског језика и књижевности / Didactic and methodological sciences - Methodology of teaching Serbian language and literature Datum odbrane: 27.10.2017.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

историјска бајка; ауторска бајка; естетске, васпитне и образовне вредности; наставни програм; наставна интерпретација; методички модели; ученик млађих разреда; учитељ; читалачка интересовања; мишљење

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

historical fairy tale; literary fairy tale; esthetical and educational values; curriculum; textbook; class interpretation; young learner; teacher; reading interest; opinion