Naslov (srp)

Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća : doktorska disertacija

Autor

Kuzmanović, Dobrinka R.

Doprinosi

Baucal, Aleksandar, 1965-
Kovač Cerović, Tinde, 1954-
Pavlović Babić, Dragica, 1962-
Radunović, Desanka, 1950-

Opis (eng)

Digital literacy (or digital competence) is one of the eight key competences for lifelong learning and development in today's global, information, digital society. It is a transversal key competence, which, as such, enables the acquisition of other key competences, but also serves as a necessary prerequisite for the personal (social, professional, cultural) development of each individual. The right to acquire digital literacy skills has become one of the basic children's rights in the digital age. Although the international education policy documents recognised the significance of digital literacy over a decade ago, the scientific understanding of the construct and systematic teaching of the digital literacy skills within formal education have still not reached the expected level.

Opis (srp)

Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih. Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou...

Opis (srp)

Psihologija - Psihologija obrazovanja / Psychology - Educational psychology Datum odbrane: 13.2.2108.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Psihologija

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje

literacy, new literacies, digital literacy/competence, information and data literacy, communication and collaboration, digital content creation, safety, problem solving, predictors of digital literacy, compulsory education

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Psihologija

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje

pismenost, nove pismenosti, digitalna pismenost/kompetencija, pismenost u domenu informacija i podataka, komunikacija i kolaboracija u digitalnom okruženju, kreiranje digitalnih sadržaja, bezbednost, rešavanje problema, prediktori postignuća učenika, obavezno obrazovanje