Naslov (srp)

Креативне радионице у школској библиотеци : докторска дисертација

Autor

Toljaga, Nevena, 1963-

Doprinosi

Bajić, Ljiljana, 1950-

Opis (eng)

In modern society, creativity is imposed as need for versatile development of children and youth during the process of their growing up and individual forming. Analysis of numerous theories and interpretations of creativity indicates that it is a complex phenomenon. This work is dedicated to that issue also. It is dealing with setting light to a concept of creativity and also with researching of significance of creative activity to all- conquering individual development. This work forms a question- how to provide conditions of creative thinking development that paves the way for new ideas, and the other question - how to provide conditions for acquiring of knowledge and free utilization of creative imagination. Research working focus is directed toward analysis of stimulative effect of educational and pedagogic processes to individual creative potentials` development. The answer to a question how to make teaching a creative project is being searched. What kind of concept of curricular and extra- curricular activites` organisation is necessary to set in motion the power of students` ideas, motives and imagination? Key working deliberations are refferd to the significance of school library in teaching, with reference to its complex rolls and functions in educational and pedagogical processes. Theoretical and experiental researches, as well as the listed examples of creative activities in school practice, point at the possible stimulative effect of school library to a students` creativity. School library can influence the development of students` creative spirit by team work afirmation, problem- solving teaching, workshop and a whole variety of extra- curricular, independent and cultural activities...

Opis (srp)

Креативност се у савременом друштву намеће као потреба свестраног развоја деце и младих у процесу њиховог одрастања и формирања као личности. Анализа великог броја теорија и тумачења креативности показује да се ради о комплексном феномену. Тој проблематици је посвећен и овај рад. Он се бави осветљавањем појма креативности и истраживањем значаја креативног деловања на свеобухватни развој личности. Рад отвара питања на који начин обезбедити услове за развијање креативног мишљења, које крчи пут ка новим идејама, и како створити услове за стицање знања и слободно коришћење креативне маште. Истраживачки фокус рада је усмерен ка анализирању подстицајног деловања образовно-васпитног процеса на развој креативних потенцијала личности. Траже се одговори на питања како наставу учинити креативним подухватом. Какав концепт организације наставних и ваннаставних активности је неопходан да би се покренула снага идеја, мотива и маште ученика? Кључна разматрања у раду односе се на значај школске библиотеке у настави, са освртом на њене комплексне улоге и функције у процесу образовања и васпитања. Теоријско и емпиријско истраживање, као и дати примери креативних активности из школске праксе указују на могућност подстицајног деловања библиотеке у школи на креативност ученика. Афирмацијом тимског рада, проблемске наставе, радионичарског рада, разноврсних облика ваннаставних, слободних и културних активности школска библиотека може да утиче на развој стваралачког духа код ученика...

Opis (srp)

Библиотекарство - Librarianship Datum odbrane: 30.09.2017.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Univerzitetske biblioteke. Školske biblioteke

креативност, школска библиотека, креативне радионице, креативне активности, библиотечке секције

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Univerzitetske biblioteke. Školske biblioteke

creativity, school library, creative workshops, creative activities, librarysections