Naslov (srp)

Језичке способности код деце са дислексијом : докторска дисертација

Autor

Nestorov, Violeta T., 1977-

Doprinosi

Golubović, Slavica, 1952-
Kašić, Zorka, 1949-
Polovina, Vesna, 1953-

Opis (eng)

Reading through the international literature that deals with problems of dyslexia in children, it was concluded that there should be more research in this field of language abilities of dyslexic children. The general goal of this research was to determine language abilities of dyslexic children in younger school age. In this doctoral dissertation the results of language abilities of dyslexic children are presented. The research was done in the period from September 2014 to May 2015. 992 children were examined. The research sample were children of younger school age (second and third grade) from seven primary schools in the territory of Zemun and New Belgrade. In order to diagnose among the primery school children, certain number of dyslexic children, 992 children were initially examined, 499 (50.30%) were boys, and 493 (49.70%) were boys. Among the examinees 502 (50.60%) children at the moment of examining were second graders, and 490 (49.40%) were third graders. The selection process of children the final sample was done in two phases...

Opis (srp)

Општи циљ истраживања био је да се утврде језичке способности код деце са дислексијом млађег школског узраста. Истраживање је обављено у периоду од септембра 2014. године до маја 2015. године. Испитана су 992 детета. Узорак истраживања представљала су деца млађег школског узраста (други и трећи разред) из седам основих школа на територији Земуна и Новог Београда. Да би се међу децом основних школа дијагностиковао одређени број деце с дислексијом, иницијално су испитана 992 детета, од чега су 499 (50.30%) били дечаци, а 493 (49.70%) девојчице. Међу испитаницима 502 (50.60%) детета су у тренутку испитивања похађала други, а њих 490 (49.40%) је похађало трећи разред основне школе. Процес селекције деце за коначни узорак одвијао се у две фазе. Са циљем да се открију деца са дислексијом, с обзиром на чињеницу да се често (али не увек) дислексија и дисграфија jављају истовремено, у првој фази коришћена је Скала за процену дисграфичности рукописа чији су аутори Ћордић и Бојанин (1992). На тај начин утврђено је да од испитаних 992 детета њих 140 (14.11%) има дисграфичан рукопис. У другој фази је код ове деце са дисграфичним рукописом примењен Тест за дислексију Хелен Сакс, на основу чега је утврђено да од 140 испитаних њих 40 (28.57%) има и дислексију, а у односу на иницијални узорак (992 детета) то је 4.03%. Ова деца су уврштена у коначни узорак испитивања...

Opis (srp)

Специјална едукација и рехабилитација - Логопедија / Special Education and Rehabilitation - Speech and Language Pathology Datum odbrane: 29.9.2016.

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

дислексија, дисграфија, деца млађег школског узраста, језички развој

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Specijalna pedagogija. Vaspitanje, obrazovanje i obučavanje posebnih grupa i osoba

dyslexia, dysgraphia, children of younger school age, language development