Naslov (srp)

Individualni i situacioni faktori subjektivnog doživljaja umetničkih slika : doktorska disertacija

Autor

Stojilović, Ivan Z., 1974-

Doprinosi

Marković, Slobodan, 1962-
Knežević, Goran, 1964-
Todorović, Dejan, 1950-
Zdravković, Sunčica, 1968-

Opis (srp)

Umetnost je univerzalno prisutna u svim ljudskim kulturama u svakom vremenskom razdoblju i ona predstavlja jedinstven izraz ljudskog duha. Umetnost kao delatnost ljudskog duha jeste predmet i psihologije, a snaţan porast interesovanja psihologije za ovu oblast je evidentan od početka XXI veka, povezan sa daljim tehnološkim i konceptualnim razvojem psihologije kao naučne discipline. Problem: Ova teza bavi se istraţivanjem procena i razumevanja vizuelnih umetničkih dela. Cilj je sticanje obuhvatnog uvida u širok spektar psiholoških faktora koji utiču na doţivljaj umetničkog dela. Širi teorijski okvir rada predstavlja šema Jakobsena koji faktore bitne za estetski doţivljaj razvrstava u sedam kategorija: diahronija, ipsihronija, svest, telo, sadrţaj, osoba i situacija. Dodatno, ova šema je konkretizovana proverljivim modelima Fazne procene i Estetskog doţivljaja...

Opis (srp)

Psihologija - Psihologija umetnosti / Psychology - Psychology of arts and creativity Datum odbrane: 16.7.2016.

Opis (eng)

Introduction: Art is universally present in all human cultures, in every time period and it represents a unique expression of the human spirit. Art as an activity of the human spirit is explored also by psychology. Strong increase of interest of psychology for this field has been noticeable since the beginning of the 21st century and it is linked with further technological and conceptual development of psychology as a scientific discipline. Problem: The presented paper deals with researching appreciation and understanding of visual artwork. The aim is to gain a comprehensive insight into a wide spectrum of psychological factors affecting the experience of art. Broader theoretical framework of the paper is Jacobsen`s model that classifies the factors relevant for the aesthetic experience into seven categories: diachronia, ipsichronia, mind, body, content, person and situation. In addition, this model is concretized by the verifiable models of the Phase assessment and Aesthetic experience...

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Psihologija

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Estetika

subjektivni doţivljaj, estetske preferencije, kreativnost, dezintegracija, otvorenost za nova iskustva, ekspertiza, struktura doţivljaja, subliminalno izlaganje, umetničko delo

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Psihologija

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Estetika

subjective experience, aesthetic preferences, creativity, disintegration, openness for new experiences, expertise, structure of experience, subliminal exposure, artwork