Naslov (srp)

Модели учења на даљину у настави немачког језика као страног : докторска дисертација

Autor

Đukić-Mirzayantz, Marina Đ., 1980-

Doprinosi

Durbaba, Olivera, 1967-

Opis (srp)

Појава савремених технологија, у првом реду интернета, подстакла је промене у образовању у свету и код нас. Последњих деценија се у настави страних језика примењују нови начини учења који подразумевају употребу рачунара. Један од њих је и учење на даљину. Предмет овог истраживачког рада је испитивање ефективности ове иновације у настави немачког језика као страног, реализоване на Факултету за туристички и хотелијерски менаџмент и Пословном факултету Универзитета Сингидунум у Београду. Трагајући за одговорима на питања да ли и у којој мери учење Л2 на даљину остварује боље ефекте у пореёењу са традиционалном наставом, тестирани су и анкетирани студенти студија на даљину (експериментална група) и студенти традиционалних студија (контролна група), који су на поменутим факултетима две године редовно посећивали Мудл платформу, односно присуствовали традиционалној настави из предмета Немачки језик 1 и Немачки језик 2. Циљ тестирања и анкетирања био је да се утврди да ли измеёу ове две групе студената постоји статистички значајна разлика у језичком постигнућу на почетном нивоу учења (А1), мотивацији, исказаном задовољству и времену проведеном у учењу. Пореёење двеју група студената извршено је према броју освојених бодова на подтестовима вештина (разумевање говора, разумевање писаног текста, писано изражавање и усмено изражавање), укупном броју освојених бодова на тестирању, коначној оцени и броју година школског учења немачког језика. Закључак је да се измеёу ове две групе значајна статистичка разлика испољила само приликом тестирања вештине разумевања говора, и при том су студенти традиционалних студија постигли бољи резултат. На свим осталим подтестовима експериментална и контролна група биле су статистички једнаке. Статистичка разлика није утврёена ни у исказаном задовољству студената квалитетом наставе, мотивацији, као ни у времену проведеном у учењу. Ипак, за студенте традиционалних студија наставни садржаји су занимљивији, док су студенти студија на даљину боље проценили њихову применљивост у пракси. Надаље, у раду се наводе и анализирају мишљења наставника страних језика о новом концепту учења и наставе у чијој реализацији и сами учествују. На основу критичке анализе постојећег модела учења на даљину и ставова наставника, дефинисане су најважније смернице за унапреёење постојеће праксе.

Opis (srp)

Примењена лингвистика (Методика наставе) - Методика наставе немачког језика / Applied linguistics (Methodology of teaching) - Methodology of teaching German language / Прикладное языкознание (Методы обучения) - Методы обучения немецкому языку Datum odbrane: 19.09.2016.

Opis (rus)

Появление современных технологий, в первой очереди интернета, поощрило перемены в образовании как у нас, так и за рубежом. В течение последних десятилетий в обучении иностранным языкам применяются новые способы, которые подразумевают употребление компьютера. Одним из них является и заочное обучение. Предметом этого научного труда является исследование эффективности этого новшества в обучении немецкому как иностранному языку, осуществлѐнному на Факультете Туристического и гостиничного менеджмента и на Факультете бизнеса в Университете Сингидунум в Бедграде. В поисках ответов, в какой мере заочное обучение является более эффективным по сравнению с традиционным подходом к обучению, студенты заочники, принадлежащие экспериментальной группе, а также и студенты традиционного обучения, принадлежащие контрольной группе, были интервьюированы. Надо подчеркнуть то, что они на протяжении двух лет на вышепомянутых факультетах постоянно посещали Moodle платформу, то есть присутствовали на уроках традиционного обучения по предмету Немецкий язык 1 и Немецкий язык 2. Цель этого тестирования и интервьюирования состоит в том, чтобы утвердить, существует ли какая-нибудь статистически значительная разница разница между этими двумя группами студентов по поводу лингвистического достижения на базовом уровне обучения (А1), мотивации, выраженного удовольствия и времени, проведѐнного в процессе обучения. Сопоставление двух групп студентов осуществлено на основе освоенных баллов на подтестах по навыкам (понимание речи, понимание письменного текста, письменное и устное выражение), общего числа освоенных баллов на тестировании, итоговой оценке и числа лет школьного обучения немецкому языку. В итоге оказалось, что между этими двумя группами проявилась значительная статистическая разница только в рамках тестирования навыков понимания речи и притом студенты, обучающиеся традиционно, добились лучшего результата. На всех остальных подтестах экспериментальная и контрольная группа были статистически одинаковыми. Статистическая разница не утверждена ни в выраженном удовольствии студентов качеством обучения, ни в мотивации, ни в времени, проведѐнном в процессе обучения. Тем не менее, студентам, обучающимся традиционно, содержания обучения казались более интересными, пока заочники лучше оценили их применяемость в практике. Вдобавок, в исследовании цитируются и анализируются мнения преподавателей иностранных яхыков по поводу новой концепции обучения, в осуществлении которого и сами принимают участие. На основе критического анализа существующей модели заочного обучения и точки зрения преподавателей определены самые главные руководящие указания для усовершенствования существующей практики.

Opis (eng)

The introduction of modern technologies, most of all the Internet, has propelled changes to education systems in our country and the global scene alike. For the past few decades, foreign language teaching has seen the introduction of new learning methods, implying the use of a computer. One of these methods is distance learning. The subject of this research paper is a study into effectiveness of this innovation in the German as a foreign language curriculum of the Tourism and Hotel Management Faculty and Business Faculty of the Singidunum University in Belgrade. Searching for answers to questions whether and to what extend distance language learning produces better effects compared to traditional tuition, testing and surveys were conducted involving distance learning students (as experimental group) and students of classical courses (control group), who regularly visited the Moodle platform at the aforementioned faculties, i.e. attended traditional lectures within German 1 and German 2 courses. The objective of the testing and the surveys was to establish whether the two groups of students recorded any statistically significant difference in the language attainment at the beginner’s level (A1), in the levels of motivation, reported satisfaction and time spent in learning. Comparison of the two groups was conducted based on the number of points scored at skills sub-tests (listening, reading, writing and speaking), as well as based on the total number of points scored at the test, the final grade and the number of years of learning German. The conclusion is that a statistically significant difference between these two groups was recorded only in the listening test, where the students from the classical study group achieved better results. All the other subtests revealed the same statistical results of the experimental and control group. No statistically significant difference was found in the reported students’ satisfaction with the quality of the courses, their motivation or time spent in learning. However, student within the classical study programme described the learning content as more interesting, whereas the distance-learning students made a better evaluation of their practical implementation. In addition to this, the paper presents an overview and analysis of foreign language teachers pertinent to the new concept of learning and teaching, where they also appear as partakers. Based on the critical analysis of the existing distance-learning model and the attitudes expressed by teachers, major guidelines have been defined with a view of upgrading the existing practice.

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nemački jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

учење и настава страног језика на даљину, немачки језик, Мудл, комуникација посредована рачунаром, тестирање вештина, евалуација наставе, ставови наставника, смернице

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nemački jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

foreign language distance learning and teaching, German, Moodle, computer-mediated communication, skills testing, teaching evaluation, teachers’ attitudes, guidelines