Naslov (srp)

Истраживање утицаја организационе културе на ефективност програма унапређења квалитета у производним предузећима : докторска дисертација

Autor

Tomić, Branislav N., 1970-

Doprinosi

Spasojević-Brkić, Vesna. 1971-
Pokrajac, Slobodan.
Milanović, Dragan D., 1960-
Babić, Bojan, 1959-
Karapetrović, Stanislav.

Opis (srp)

За рaзлику од претходних студија које су констатовале, али не и описале везу између програма унапређења квалитета и типологија организационе културе, ово истраживање идентификује димензије организационе културе, које имају значајан утицај на алате и методологије унапређења квалитета (димензије „културе квалитета“) и начин како димензије организационе културе и програма унапређења квалитета заједно утичу на пословне перформансе производних предузећа. Предложен модел утицаја тестиран је структурним једначинама на узорку од 200 производних организација у ланцу снабдевања канадске мултинационалне компаније. Резултати показују да улагање у запослене и њихово промовисање представља најутицајнију димензију организационе културе. Фокусирање на организационе циљеве и систем награђивања у организацији утичу једино на постепена унапређења дефинисана кроз Kaizen методологију. Када је ниво формализације у организацији висок, Kaizen и менаџмент тоталним квалитетом се користе интензивније. Супротно, када је ниво формализације у организацији низак, lean производња и интерна провера се користе интензивније. Добра комуникација у организацији условљава мање интензивно коришћење PDCA (Plan-Do-Check-Act) приступа, lean производње, корективних мера и и интерне провере. Уопштено говорећи, већина алата и методологија унапређења квалитета позитивно утиче на пословне перформансе предузећа. Резултати истраживања указују на то да организације могу да побољшају своје пословне перформансе са одговарајућим избором алата и методологија унапређења квалитета у зависности од постојећих димензија организационе културе и да такође могу да развију организациону културу која ће омогућити да иницијативе унапређења квалитета буду успешније.

Opis (srp)

машинство - индустријско инжењерство / Mechanical Engineering - Industrial Engineering Datum odbrane: 23. 8. 2016.

Opis (eng)

Unlike previous studies that have revealed a link between quality improvement programs and organizational culture typologies in individual companies, this study describes organizational culture dimensions that affect the use of quality improvement tools and methodologies and how both affect supply chain company performance. Structural equation modeling methods are applied to a sample of 200 organizations in the supply chain of a Canadian multinational company. The results show that employee promotion and investment constitutes the most influential cultural dimension. Organizational objectives and an employee reward system individually affect Kaizen. When the level of formalization in an organization is high, Kaizen and total quality management tools are used more intensively. When the level of formalization is low, lean manufacturing and internal audits are used more intensively. Superior communication in an organization causes PDCA (plan–do–check–act) approach, lean manufacturing, corrective actions and internal audits to be used less intensively. Generally speaking, most quality improvement tools and methodologies positively influence business performance. These results suggest that organizations can improve business performance levels by selecting appropriate quality improvement programs depending on existing organizational culture dimensions and may thereby develop an organizational culture that enables successful quality improvements.

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Planiranje i organizacija proizvodnje

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Kvalitet u menadžmentu (TQM)

Organizational Culture, Organizational Culture Dimensions, Quality Improvement, QualityImprovement Tools and Methodologies, Business Performance Indicators, StructuralEquation Modeling

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Planiranje i organizacija proizvodnje

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Kvalitet u menadžmentu (TQM)

Oрганизациона култура, димензије организационе културе, унапређење квалитета,алати и методологије унапређења квалитета, пословне перформансе предузећа,моделирање структурним једначинама