Naslov (srp)

Nastava leksike i razvoj leksičke kompetencije u početnoj nastavi italijanskog jezika na akademskim studijama : doktorska disertacija

Autor

Drljević, Jelena. 1979-

Doprinosi

Vučo, Julijana, 1953-
Samardžić, Mila, 1966-
Đorović, Danijela.

Opis (eng)

The subject matter of our dissertation is the development of lexical competence in Italian as a foreign language, in the initial teaching at academic studies. Lexical competence is doubtless the key precondition for reaching communicative competence, which, naturally, imposes itself as one of the main aims in foreign language learning. The achievement of lexical competence is preceded by the acquisition of numerous levels of lexical knowledge, correct perception of networks of associations which exist between words, and understanding of social and cultural context, which, reaching beyond the limits of a language, influence to a great extent its correct usage. In addition to the theoretical framework, in our paper we will present the results of a one-year study in which we have examined the ways of acquiring lexical knowledge and possibilities of developing lexical competence at the initial level of the academic Italian language teaching, depending on the applied teaching methodology. The results obtained after examining a large corpus have been studied by the methods of quantitative and qualitative analysis, and interpreted from the linguistic and pedagogical points of view. By the critical analysis of the obtained results, we have discovered numerous problems in acquiring lexicology planned for the initial level of learning Italian, but we have also defined didactic criteria whose application could diminish or overcome these problems. In the concluding part of our dissertation, we will offer a list of suggestions for improvement in lexicology teaching and share some ideas for further theoretical and empirical research in this field.

Opis (srp)

NASTAVA LEKSIKE I RAZVOJ LEKSIČKE KOMPETENCIJE U POČETNOJ NASTAVI ITALIJANSKOG JEZIKA NA AKADEMSKIM STUDIJAMA Rezime: Predmet našeg istraživanja jeste razvoj leksičke kompetencije italijanskog kao stranog jezika u početnoj nastavi na akademskim studijama. Bez sumnje, leksička kompetencija čini ključnu komponentu za dostizanje komunikativne kompetencije, koja se prirodno nameće kao jedan od osnovnih ciljeva u učenju stranih jezika. Ostvarivanju leksičke kompetencije prethodi usvajanje brojnih nivoa leksičkog znanja, ispravno percipiranje mreža asocijacija među rečima, shvatanje društvenog i kulturnog konteksta – koji, prevazilazeći granice jezika, u velikoj meri utiču na njegovu pravilnu upotrebu. U radu se pored teorijskog okvira predstavljaju rezultati jednogodišnjeg istraživanja kojim smo ispitali načine sticanja leksičkog znanja i mogućnosti razvoja leksičke kompetencije na početnom nivou akademskog učenja italijanskog jezika u zavisnosti od primenjene metodike nastave. Rezultati koje smo dobili na osnovu obimnog korpusa obrađeni su metodama kvantitativne i kvalitativne analize i tumačeni sa lingvističkog i pedagoškog stanovišta. Kritičkom analizom dobijenih podataka otkrili smo brojne probleme u usvajanju leksike predviđene za početni nivo učenja italijanskog jezika, ali i ustanovili didaktičke kriterijume čijom se primenom izdvojeni problemi mogu ublažiti ili prevazići. U zaključnom delu rada iznosi se niz predloga za unapređenje nastave leksike i daju ideje za dalja teorijska i empirijska istraživanja u ovoj oblasti.

Opis (srp)

Primenjena lingvistika - Metodika nastave, Usvajanje stranog jezika / Applied linguistics - Teaching methodology, Foreign language acquisition Datum odbrane: 10.10.2014.

Jezik

srpski

Datum

2014

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Italijanski jezik

lexical competence, foreign language, the Italian language, academic studies, lexicology teaching

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Italijanski jezik

leksička kompetencija, strani jezik, italijanski jezik, akademske studije, nastava leksike