Empirical modeling of hotel occupancy rate with dynamic panel data
Sažetak: U dosadašnjim istraživanjima, kao jedan od glavnih pokazatelja uspešnosti poslovanja hotela, uglavnom se uzimala stopa popunjenosti kapaciteta. Kako stopa popunjenosti kapaciteta u jednom hotelu varira tokom godine, ali isto tako varira i za različite tipove hotela, za njenu analizu prikladnija je i sveobuhvatnija upotreba forme panela podataka u odnosu na podatke preseka ili vremenske serije, koji su se do sada najčešće primenjivali u sličnim istraživanjima. Takođe, dosadašnja istraživanja nisu istovremeno uzimala veliku heterogenost među analiziranim hotelima, kao ni povezanost stope popunjenosti kapaciteta sa njenim istorijskim vrednostima. Upotrebom generalizovane metode momenata u okviru modela dinamičkih panel podataka, moguće je da se oba svojstva uzmu u obzir. Analizirani podaci pripadaju hotelskoj industriji Španije. Tačnije, dati panel podaci obuhvataju uzorak od 49 hotela posmatranih u periodu od 12 godina. Primenom dinamičke panel analize pokazano je da na vrednosti stope popunjenosti kapaciteta utiču vrednosti stope popunjenosti kapaciteta sa docnjom jedan, kao i vrednosti ukupnih troškova marketinga sa docnjom jedan. Daljom analizom utvrđeno je da na posmatranu varijablu utiču i vrednosti podsticajnih nagrada za menadžere, kao i prosečna dnevna cena sobe, kao i potrošački indeks cena. Uvereni smo da će menadžerima hotela prikazani rezultati analize biti od značajne koristi
Abstract: The previous research studies used mainly the occupancy rate as one of the key indicators of hotel performance. As the hotel occupancy rate varies both throughout the year and for different types of hotels, the use of panel data is more appropriate and more comprehensive compared to the cross-sectional data or time series, which have so far been most commonly used in similar research. Also, the previous research did not take into account the great heterogeneity among the analyzed hotels, nor the correlation of the occupancy rate in relation to its past values. By using the generalized method of moments within the dynamic panel data model, it is possible to take both properties into account. The analyzed data pertain to the hotel industry of Spain. Specifically, the given panel data include a sample of 49 hotels observed over a period of 12 years. The application of dynamic panel analysis shows that the values of hotel occupancy rate are influenced by the values of hotel occupancy rate with a lag one, as well as the values of total marketing expenses with a lag one. It was further determined that the values of incentive management fees, as well as the average daily rate and the consumer price index also have an impact on the observed variable. We are convinced that the presented analysis results will be of significant benefit to hotel managers
engleski
2022
© All rights reserved
Ključne reči: hotelska industrija, stopa popunjenosti kapaciteta, dinamički panel podaci, panel generalizovani metod momenata, Sarganov test, Arelano-Bond test serijske korelacije
Keywords: hotel industry, occupancy rate, dynamic panel data, panel generalized method of moments, Sargan test, Arellano- Bond serial correlation test