Naslov (srp)

Analiza otkaza vučnih uređaja železničkih vozila kao faktor bezbednosti i rizika od raskinuća voza : doktorska disertacija

Autor

Vukšić Popović, Marija, 1970-, 74955017

Doprinosi

Tanasković, Jovan, 1974-, 18368871
Lučanin, Vojkan, 1959-, 12506471
Milković, Dragan, 1974-, 32748647
Popović, Vladimir, 1969-, 12789095
Radović, Nenad, 1964-, 12672359
Momčilović, Dejan B., 1965-, 61307913

Opis (srp)

U cilju poboljšanja bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja u eksploataciji, potrebno je redukovati učestanost raskinuća vozova, kao jedne od vrsta nesreća i nezgoda koje se mogu javiti u železničkom saobraćaju. Istraživanju uzroka raskinuća se često daje mali značaj, što ima za posledicu ponavljanje pojava raskinuća i dovodi do povećanja neplaniranih troškova u eksploataciji, koji bi inače mogli biti izbegnuti. Kako u stručnoj literaturi, pored analize pojedinačnih slučajeva raskinuća, ne postoji sveobuhvatna i sistematska analiza uzroka raskinuća, ovo istraživanje je aktuelno u domaćim uslovima eksploatacije, gde je prosečan broj raskinuća teretnih vozova u prethodnih 15 godina oko 40 slučajeva godišnje. Primenom metode konačnih elemenata (MKE) modela izabranih elemenata vučnih uređaja i opterećenja koja se mogu očekivati u eksploataciji verifikovano je stanje elemenata utvrđeno ispitivanjem. Utvrđivanjem glavnih uzroka raskinuća voza predložene su odgovarajuće preventivne mere radi smanjenja ove štetne pojave, čime se direktno utiče na povećanje bezbednosti i sigurnosti u železničkom saobraćaju, i na smanjenje troškova u slučaju raskinuća u eksploataciji. Ovo istraživanje predstavlja značajan doprinos nauci s obzirom da ne postoji sistematsko istraživanje u ovoj oblasti. Naučni doprinos ovog istraživanja se ogleda u kvantifikaciji parametara koji utiču na pojavu raskinuća i procenu nastanka raskinuća pri poznatim uslovima eksploatacije i stanja vučnih uređaja. Praktični značaj ove disertacije ogleda se u mogućnosti da se u određenoj meri unaprede postojeći postupci dijagnostike i opravke vučnih uređaja, na osnovu saznanja dobijenih analizom otkaza, čime bi se unapredilo održavanje i smanjili otkazi vučnih uređaja.

Opis (srp)

Mašinstvo - Šinska vozila / Mechanical engineering - Rail vehicle Datum odbrane: 27.09.2021.

Opis (eng)

In order to improve the safety and efficiency of railway traffic in operation, it is necessary to reduce the frequency of train breaking, as one of the types of accidents and incidents that can occur in railway traffic. Research the causes of breaking is often of little importance, resulting in recurrences of breaking and leading to an increase of unplanned operating costs, which could otherwise have been avoided. In the railway literature, despite the analysis of individual cases of breaking of train, there is no comprehensive and systematic analysis of the causes of breaking, this research is authentic in domestic operating conditions, where the average number of breaking of freight trains in the previous 15 years is about 40 cases per year. By applying Finite Element Method (FEM) on coupling system and loads that can be expected in operation, the condition of the elements determined by testing was verified. By determining the main causes of breaking of train, appropriate preventive measures have been proposed in order to reduce this occurrence, which directly affects the safety and security in railway traffic, and the can lead to reduction of costs in case of breaking of train in operation. This research represents a significant contribution to science as there is no systematic research in this area. The scientific contribution of this research is in the quantification of parameters that affect the breaking of train and the assessment of the breaking under known operating conditions and the condition of coupling system. The practical significance of this dissertation is in the possibility to improve, to some extent, the existing procedures for diagnostics and repair of coupling systems, based on the findings of failure analysis, that would improve the maintenance and reduce failures of coupling system.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Mašinski elementi

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Tehnika šinskih vozila

railway, breaking of train, safety, coupling system, finite element method, draw gear, screw coupling

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Mašinski elementi

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Tehnika šinskih vozila

železnica, raskinuće, bezbednost, vučni uređaji, metoda konačnih elemenata, kvačilo, tegljenik