Nagl at-tafsir
Nepoznat,
After the death the Prophet, the companions taught others the Qur'an and its interpretation. Scholars recognise that the Khulafa Rashidoon, the rightly guided, were Mufassirin of the Qur'an. Others from the Prophet's time that were recognised as scholars of the Qur'anic tafsir are Abdallah Ibn Abbas (d. 687), Abdallah Ibn Mas'ud (d. 653), Ubayy Ibn Ka'b (d. 640 AD), Zayd Ibn Thabith (d. 665), Abu Musa al-Ashari (d. 664) and Abdallah Ibn Zubayr (d. 692).[7] It is generally stated that in the subsequent period after Muhammad, three schools were established to explain the Qur'an: The Meccan school led by Abdallah Ibn Abbas, the Madinan school led by Ubayy Ibn Ka'b and the Iraqi school led by Abdallah Ibn Mas'ud. Year of publishing: 1553.
Posle prorokove smrti, njegovi pratioci su druge učili Kuranu i njegovom tumačenju. Naučnici priznaju da su hulafa Rašidun, pravedno vođeni (naslednici Muhameda), bili tumači Kurana. Među drugima iz prorokovog vremena koji su bili priznati kao znalci tumačenja Kurana bili su: Abdulah ibn Abas (umro 687), Abdulah ibn Masud (umro 653), Ubaj ibn Kab (umro 640), Zajd ibn Tabit (umro 665), Abu Musa al-Ašari (umro 664) i Abdulah ibn Zubajr (umro 692). Postoji opšte mišljenje da su u periodu posle Muhameda osnovane tri škole za tumačenje Kurana: mekanska škola koju je predvodio Abdulah ibn Abas, medinska škola koju je vodio Ubaj ibn Kab i iračka škola na čelu sa Abdulahom ibn Masudom. Godina izdavanja: 1553.
arapski
2012-04-03T10:35:32.256Z
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo 2.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/at/legalcode