Al-Kutubu l-muta‘alliqa bi ‘ilmi l-kalām
Nepoznat,
Izučavanje arapske logike na zapadu imalo je težnju da se svede na rane istorijske periode, naročito na grčke prethodnike arapske logike i na spise osnovnih filozofa, Alfarabija (umro 950), Avicenu (umro 1050) i Averoesa (umro 1198). Abu Jusuf Jakub ibn Ishak al-Kindi (umro oko 870) je sročio kratak pregled čitavog Organona dok su članovi tog kruga sastavili: izvod komentara Kategorija, izvod dela O tumačenju, verziju Sofističkih paralogizama i verovatno rani prevod Retorike. Dela islamskih logičara pod uticajem helenizma bila su od presudnog značaja za prijem Aristotelove logike u srednjovekovnoj Evropi, zajedno sa Averoesovim komentarima Organona.
Western study of Arabic logic has tended to concentrate on the early parts of its history, especially on the Greek antecedents of Arabic logic, and on the writings of the foundational philosophers, Alfarabi (d. 950), Avicenna (d. 1037) and Averroes (d. 1198).AbûYûsufYa‘qûb b. Ishâq al-Kindî (d. c. 870) produced a short overview of the whole of the Organon, and members of his circle produced: an epitome of and commentary on the Categories; an epitome of On Interpretation; a version of the Sophistical Fallacies; and probably an early translation of the Rhetoric. The works of Hellenistic-influenced Islamic philosophers were crucial in the reception of Aristotelian logic in medieval Europe, along with the commentaries on the Organon by Averroes.
arapski
2012-04-02T08:17:47.334Z
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo 2.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/at/legalcode
Islamic theology
Islamska teologija