Naslov (srp)

Савремена истраживања ауторске лирике у средњошколској настави : докторска дисертација

Autor

Milovanović, Svetlana, 1959-

Doprinosi

Mrkalj, Zona, 1961-
Jovanović, Aleksandar, 1949-
Petrović, Predrag, 1975-

Opis (eng)

The goal of this doctorаl thesis is to contribute to the improvement of student competencies in reading, experiencing and interpreting the author’s lyrics in secondary school teaching. The topic is current, the structure of the thesis is complex; it provides a theoretical frame, a critical review and the research of the scientific and artistic content transferred to the pedagogical and didactic matrix. Taking a methodical context and a contemporary methodical approach to the teaching of lyrics into account, the specifics of the communication between teaching and lyrics are considered. Being crucial in capturing a young reader’s (student’s) attention for reading, experiencing and interpreting lyrics, the assumptions of contemporary teaching have been highlighted. The emphasis lies on the semantic dimension of the text whose multilayered poetic world of multiple meanings is being experienced directly whereas critically appraised solely through exploratory and creative acting. The thesis comprises comprehensive methodological starting points and conceived methodical (preparational, motivational and exploratory) procedures. Methodical interpretations with statements of opinions are based on particular poems of chosen poets thus proving the possibility of attaining an impartial, scientifically based teaching interpretation of the poetic text with students in secondary schools. The thesis consists of 7 parts.

Opis (srp)

Циљ ове докторске дисертације је да допринесе развијању ученичких компетенција при читању, доживљавању и тумачењу ауторске лирике у средњошколској настави. Тема је актуелна, поставка рада сложена; пружа теоријски оквир, критичку анализу и истраживања научног и уметничког садржаја пренесеног на дидактичко-педагошку матрицу. Полазећи од методичког контекста и актуелних методичких приступа настави лирике, сагледане су специфичности наставне комуникације с поезијом. Указује се на претпоставке савремене наставе која као таква једино и може да „придобије” младог читаоца  ученика за читање, доживљавање и тумачење поезије. Акценат је на значењској димензији текста чији се вишеслојни и вишезначни поетски свет непосредно доживљава и критички вреднује само кроз истраживачко и стваралачко поступање. У раду су представљена свеобухватна методолошка полазишта и осмишљени су методички (припремни, мотивациони, истраживачки) поступци. На конкретним примерима песама одабраних аутора заснивају се методичке интерпретације с коментарима које показују како се са ученицима средњошколског узраста може засновати суверена, научно заснована, наставна интерпретација поетског текста. Технички, рад се састоји из седам целина.

Opis (srp)

Српска књижевност са компаратистиком - Методика наставе књижевности и српског језика / Serbian Literature and comparative literature - Teaching Methods of Literature and Serbian Language Datum odbrane: 02.09.2016.

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Srpska književnost (studije)

ауторска лирика, средњошколска настава, литерарна комуникација,методички приступи, интерпретација

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Srpska književnost (studije)

author’s lyrics, secondary school teaching, literary communication,methodical approach, interpretation