Народне библиотеке и целоживотно учење : докторска дисертација
Đoković, Gordana. 1976-
Vraneš, Aleksandra. 1960-
Marković, Ljiljana, 1953-
Kostadinović-Krasić, Danijela, 1973-
In a time of rapid change and increasing amount of knowledge, the most important feature is flexibility and adaptability to new changes. Lifelong education is a modern concept according to which education does not end with the completion of formal education and gaining a diploma, but also emphasizes the importance of continuing modernization of theoretical knowledge and practical skills of adults. The human need for continuous improvement and lifelong learning is as old as civilization itself. From Confucius, through Socrates, Plato, Aristotle, Seneca, Francis Bacon to transform the idea of lifelong learning in science concepts. With the advent of industrialization and many social, technological, social and cultural change comes the need for continuing education. The concept of lifelong learning is now accepted throughout the world as a new paradigm of education, thanks to the international organization UNESCO, OECD. the World Bank and the European Commission, in whose agenda this approach exists for a number of years...
У времену брзих промена и пораста количине знања, најважнија особина је флексибилност и прилагодљивост новонасталим променама. Целоживотно образовање је савремени концепт према коме се образовање не завршава са завршетком формалног образовања и стицањем дипломе, него се истиче важност перманентног осавремењавања теоријског знања и практичних вештина одраслих особа. Људска потреба за сталним усавршавањем и целоживотним образовањем стара је колико и сама цивилизација. Од Конфуција, преко Сократа, Платона, Аристотела, Сенеке, Френсиса Бекона до претварање идеје о перманентном образовању у научну концепцију. Појавом индустријализације и бројних друштвених, технолошких, социјалних и културних промена долази и до потребе за перманентним образовањем. Концепт целоживотног учења је данас свуда у Свету прихваћен као нова парадигма образовања, за шта су најзаслужније међународне организације UNESCO, OECD, Светска банка и Европска комисија, у чијим програмима рада се овај концепт налази већ дуги низ година уназад. Прекретница у целоживотном образовању у Свету је заседање Европског већа које је одржано у Лисабону јуна 2000. године. Тада је закључено да је унапређивање целоживотног образовања неопходно за успешну транзицију према друштву и економији утемељеним на знању јер је Европа ушла у „време знања“, што ће све утицати на културни, економски и друштвени живот грађана...
Библиотекарство - Народне библиотеке / Librarianship - Public libraries Datum odbrane: 20.03.2014.
srpski
2013
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Informaciona i referalna delatnost
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Informaciona i referalna delatnost
народне библиотеке, целоживотно учење, информациона и медијска писменост, демократизација знања, мултикултуралност
public library, lifelong learning, information and media literacy, democratization of knowledge, multiculturalism